BLOG

A Tamási Áron Általános Iskola és Német Két Tannyelvű Nemzetiségi Gimnázium könyvtárának blogja volt

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Rovatok

2009.03.30. 15:05 Petri Ágnes

Hétre való

JELESNAPOK, ÜNNEPNAPOK: 

ÁPRILIS 1.

"Április elsején ugratták egymást a felnőttek, de elsősorban a gyereket tréfálták meg. Például a gazda a szomszéd tanyára küldte a kiskanászt szúnyogzsírért. Pénzt is adtak a gyerekeknek, és a boltba küldték őket esernyőmagért, trombitahúrért, hegedűbillentyűért. A beugratottat azután csúfolták:  

„Április bolondja,

Május szamara,

Fölnézett a toronba

Megnézte, hogy hány az óra:

Féltizenkettő,

Bolond mind a kettő!”

   Tátrai Zsuzsanna-Karácsony Molnár Erika: Jeles napok, ünnepi szokások. Bp.Planétás Kiadó

 

 

ÁPRILIS 2. 

         

Április 2-a, a feledhetetlen mesék alkotójának, Hans Christian Andersennek születésnapja különleges nap mindazok számára, akik szívükön viselik a gyerekek és általában a fiatalok kulturájának ügyét. Ezen a napon rendezik meg a Nemzetközi Gyermekkönyv Napot, melynek célja az olvasás szeretetének felkeltése.  A kezdeményezés Svájcból indult el 1967-ben. Az IBBY Gyermekkönyvek Nemzetközi Tanácsa, amely széleskörű tevékenységével az olvasásra nevelést, a gyermekeknek szóló színvonalas kiadványok létrejöttét, és terjesztését szolgálja. www.ibby.hu

 

 Mottó: Janikovszky Éva: A Könyvekben minden benne van (Books have it all)

 Mi van a könyvekben? Ezen törtem a fejemet, amíg ott kuporogtam három-négy éves koromban nagyszüleim boltjában egy kis sámlin. A pénztárban nagymamám ült, a pult mögött anyám várta a vevőket. Mögötte mennyezetig érő könyvespolcok, és egy nagy létra, amely két kampóval egy vasrúdra függesztve siklott jobbra-balra, hogy elérhetők legyenek a legfelső polcon sorakozó könyvek is.

Ne gondoljátok, hogy unatkoztam! Ha bejött egy vevő a boltba, azt próbáltam kitalálni, hogy vajon az alsó polcokról kér-e könyvet, vagy a magasban lévők érdeklik. Az én fiatal, fürge, okos anyukám minden könyvnek tudta a helyét, s ha kellett, felmászott a létrára, hogy lehozza a kék, vörös, lila kötésű könyvet a legfelső polcról is, és a vevő elé tegye. Büszke voltam anyámra, és egyre jobban izgatott, hogy mi lehet a könyvekben? Hiszen az alsó sorokban is volt kék, vörös, lila, tele apró fekete betűkkel - szép színes rajz, mint az én könyveimben, pedig egyikben sem volt!

Otthon nálunk mindenki olvasott. Anyám is, apám is, nagyszüleim is. Ahogy elnéztem az arcukat, amint a könyv fölé hajolva hol elmosolyodnak, hol elkomorodnak, hol meg feszült izgalommal lapoznak egyet, azon gondolkoztam: hol járnak? Meg se hallják, ha szólok hozzájuk, s ha végre rám figyelnek, mintha visszajöttek volna valahonnan. Miért nem visznek engem is magukkal?

Mi van a könyvekben, mi az a titok, amit nem osztanak meg velem?

Aztán megtanultam olvasni. És megtudtam, mi a könyvek titka. Az, hogy minden bennük van. Nemcsak a tündérek, a manók, királykisasszonyok, a gonosz boszorkányok, hanem én is meg te is, örömeinkkel, gondjainkkal, vágyainkkal, bánatunkkal, benne van a jó meg a rossz, az igaz és a hamis, a természet, a világmindenség; ez mind, mind elfér a könyvekben.

Nyisd ki a könyvet! Megosztja veled minden titkát.
 
 
A HÉT IDÉZETE:
 
"Aki kinyit egy könyvet, az mindenekelőtt önmagát nyitja ki..." (Csoóri Sándor)
 
 
 
 

 

Szólj hozzá!

Címkék: évfordulók


A bejegyzés trackback címe:

https://tamasikonyvtar.blog.hu/api/trackback/id/tr111035282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása